Sencor Története
1969 - AZ ÉV, MELY MINDENT MEGVÁLTOZTATOTT
Rob Kirkpatrick író 1969-et így jellemzi: "az év, mely mindent megváltoztatott". Az amerikaiak sétát tettek a Holdon, az oroszok közelebbről is felfedezték a Vénuszt. Maga az internet is ekkor született meg – több távoli számítógép ekkor kapcsolódott először hálózatba. Beültetésre került az első mesterséges szív. A vietnami háború új fordulatot vett, melyet háborúellenes tüntetések egész sora kísért - ennek egyik csúcspontja a Woodstock fesztivál volt.
A punk mozgalom alapjai is ekkor alakultak ki.
... és ebben az eseménydús, forradalmi, nyugtalan korszakban született meg a SENCOR - az "ezer szív", SEN: a japán 1000, COR: latinul szív - márka Japánban. Ebben az időszakban csak akkor lehetett valaki sikeres, ha szívvel-lélekkel, teljes odaadással végezte azt, amit csinált. Bátor szív, az új iránti vágyakozás és a tiszta képzelet - valamint a hagyományos japán fegyelem, munkamorál és a tökéletesre törekvés ötvözete. Az "o" betű a logóban vörös napkorongként jelent meg - ez Japán, a felkelő nap országának össze nem téveszthető szimbóluma. A SENCOR márka számára ez a "felkelő nap" egyben elkötelezettséget is jelent: "Termékeink minősége hamarosan az elit világmárkák szintjével hasonlítható össze" (utalva a Blaupunkt márkára és annak logójára - a mindenki számára ismert kék pontra).
HETVENES ÉVEK - NÖVEKEDÉS
Miközben a világ a hetvenes évek olajválságával volt elfoglalva, a japán elektronikai cégek tovább bővültek. A SENCOR egyike volt ezeknek. A célok, a márka törekvései a kezdetektől pontosan, tisztán megfogalmazásra kerültek. Elsődleges fontossággal - általánosan is, az elektronikai iparág számára - a minőség bír. A SENCOR ez iránti elkötelezettségéhez sikerorientált magatartás és további fő irányelvek is társultak: az innovatív fejlesztés, a változatos és egyedi kivitel, színek, különleges jellemzők és folyamatosan rendelkezésre álló árukészlet. A SENCOR a kezdetektől általánosan a leendő vásárló igényeit tartotta szem előtt - és nem kifejezetten a gyűjtők, sznobok, különlegességre vágyók speciális kívánalmait. A vállalat először Ázsia és Európa piacait megcélozva kezdte meg exporttevékenységét, majd folyamatosan terjesztette ki azt mind az öt kontinensre. A SENCOR kazettás magnók és autós sztereó egységek nagy sikert értek el Nagy-Britanniában, majd közvetlenül ezután Európa más országaiban is. A legnagyobb áttörést a SENCOR számára az első, több szempontból is forradalmi többsávos sztereó rendszer jelentette, mely 1972-ben mutatkozott be. A SENCOR fejlesztői ezután megállás nélkül újabb és újabb technológiai megoldásokat tettek le az asztalra - például visszatekerés funkciót a kazettás magnókhoz, kétkazettás magnót a felvételek egyszerű átmásolásához, vagy olyan mobil Hi-Fi rendszert, mely az első hordozható Hi-Fi rendszer volt, melyet Dolby NR® zajcsökkentéssel láttak el. A SENCOR elérhetővé tette Európa számára a sztereó autós rendszereket, valamint egy teljesen új termékcsoportot – a kazettás autórádiót.
TERMÉKEK SZÍVVEL, LÉLEKKEL
A SENCOR számára nem csak a technológia jelentette az elsődleges hajtóerőt: kulcsszerepet kapott a "szív" is, mint iránymutató. A SENCOR cég ragaszkodott hozzá, hogy olyan termékeket alkosson, melyek használata élvezetet jelent az embereknek. Emiatt vált kiemelt fontosságúvá az egyedi, izgalmas formaterv, a felhasználóbarát, intuitív kezelhetőség, valamint a hűvös elegancia helyett a színes, változatos látványvilág, mely a vásárló számára egyéniséget, illetve az ember és a technológia közötti kapcsolatot biztosít. A SENCOR mottója már ekkor: miért ne élvezhetnénk egy elektronikai készülék használatát? - és ez a mottó mindmáig érvényes.
KILENCVENES ÉVEK – AZ EURÓPAI MÁRKA
A kilencvenes években a SENCOR európai cég lett. A cégvezetés Európába, a termékek gyártása Ázsiába és európai országokba tevődött át, a márka szíve és lelke azonban továbbra is Japánban maradt. A SENCOR logó megváltozott ugyan, de a "Japán csoda" korszakának hagyományai és az alapítók által meghatározott fejlesztési irányelvek maradtak. A logó betűmérete is változott, kisebb lett, de a látásmód és az új iránti vágy ugyanaz maradt. A SENCOR márka továbblépését a japán minőség és tradíciók, valamint az európai üzleti intelligencia ötvözése jelentette - de az elsődleges iránymutatók között biztos helyen továbbra is a szív áll. És ha valaki azt mondja, hogy az érzelmeknek nincs helyük az üzleti életben, annak egyszerűen nincs igaza.
VÁLTOZATOSSÁG ÉS INNOVÁCIÓ
Napjainkban a SENCOR a legújabb tendenciákra összpontosít, a világpiac exkluzív márkáihoz hűen. A széles termékpaletta ennek elsődleges alapját képezi. Akárcsak a hetvenes években, Japánban, ugyanígy a harmadik évezred elején is - a SENCOR termékek világszerte több mint 55 országban kaphatók. A SENCOR minden aktuális témában jelen van és folyamatosan bővíti termékskáláját, mely mára több mint ezer terméket jelent, hat nagyobb termékkategóriában (fogyasztói elektronikai termékek, tabletek, mobiltelefonok, irodai és autós elektronikai termékek, háztartási készülékek, egészség és szépségápolás), de havonta újabb és újabb termékek megjelenése is jellemzi. És, miközben más márkák sokszor csak beszélnek az innovációról - a SENCOR folyamatosan alkalmazza azt a termékpaletta teljes kínálatára.
DESIGN ÉS SZÍNEK
A design elsődleges fontosságú - magára termékre és annak csomagolására vonatkozóan is. Számos termékkategóriában a SENCOR kínálja a legszélesebb színskálát. A színek tökéletesen passzolnak - így, ha tíz különféle helyen vásárolunk ugyanolyan színű terméket (például lilát), akkor is biztosak lehetünk benne, hogy ugyanazt az árnyalatot kapjuk. A SENCOR tervezői leszámolnak a melankolikus, sápadt konyhákkal és otthonokkal, színeket és egyéni megjelenést kínálnak vásárlóik számára - így mindenki személyes megjelenést tud biztosítani, már csak a kedvelt szín kiválasztásának lehetőségével. Ez az a pont, ahol a kapcsolat először létrejön az ember és az elektronikus készülék között - majd tovább épül a funkcionalitás, a felhasználóbarát kezelhetőség és a kiváló szolgáltatáskínálat által. És - természetesen - az elérhetőség: a SENCOR árpolitikája szerint a minőséget a szükséges áron kell nyújtani - egy fillérrel sem többért! A termékek csomagolása egyszerre figyelemfelkeltő és egyedi - mindemellett pontosan mutatja, mit találunk belül, beleértve a pontos színmegjelenítést.